Acasă » Uncategorized » Cum sa crape asfaltul dupa sase zile?!

Cum sa crape asfaltul dupa sase zile?!


Locuiesc in Hunedoara. Imi face placere. Sunt chiar incantat sa vad cum orasul meu se ridica din mocirla sociala in care l-au aruncat factorii de decizie ai anilor ’90. Traiesc momente de mandrie asa cum inghit in sec deseori in fata lipsurilor raportate la orasele din vest.

Strada pe care stau, Transilvaniei, e „in zona buna” – asa cum le place samsarilor imobiliari sa numeasca partile de oras care sunt rezonabile.

Multa vreme am asteptat sa vad cum pot circula pe propria strada fara sa evit un miliard de gropi sau fara sa incalt cizmele de cauciuc dupa fiecare ploaie. La fel ca mine, marea majoritate a vecinilor de cartier. Mai ales ca e o artera dintre blocuri inteligent proiectata, care scurteaza drumul dinspre intrarea in oras spre centru atunci cand te grabesti si n-ai chef de semafoare.

Mi-a zvacnit inima de bucurie cand am auzit ca fostul primar a inclus strada intr-un contract-cadru, anexa a marii lucrari de reinnoire a drumurilor si trotuarelor din oras. Ce mai, era un pas major spre normalitate. Asezarea organizarii de santier a firmei constructoare chiar la noi pe strada mi-a sporit increderea: doar nu va fi ca in bancul in care singura casa netencuita e chiar a zidarului din sat! Macar in contrabalansarea deteriorarii accentuata a drumului provocata de utilajele grele care circulau zilnic spre si dinspre locurile in care isi faceau treaba.

Primarul a fost schimbat, am aflat cu surprindere ca exista o clauza care prevedea ca strada mea se va reconditiona doar daca el va ramane edil, si am simtit cum sperantele mele primesc un falnic sut in fund.

Dupa nenumarate ridicari ale problemei in diverse ocazii, in urma nenumaratelor sesizari oficiale sau nu, poate si multumita valului mare de nemultumiti de situatie, intr-o dimineata, acum vreo doua saptamani, am avut marea surpriza sa observ ca se asfalteaza strada Transilvaniei! I-am trimis in gand cateva multumiri domnului primar (despre dumnealui, in curand..), m-am laudat in dreapta si stanga ca „ma mut in Europa” si am asteptat cu incredere lucrarile. Care nu au ezitat sa se desfasoare cu spor, depasindu-mi cu mult asteptarile. Ce asfaltare, frate? Sa vezi in plus borduri noi, trotuare, amenajarea si asfaltarea parcarii ex-rustico-medievale! Erau asa de hotarati baietii ca ajunsesera sa lucreze si cand ploua torential, de iti venea sa le verifici buletinele sa fii sigur ca sunt romani! Si nu puteau fi acuzati de prostie, cand ploua prestau activitati care nu includeau asfaltarea. Ma miram din ce in ce mai mult.

Acum, inca, treaba nu e gata, dar premisele sunt bune. Zona va arata „ca pe magistrala” 😉

Insa, ieri am ramas mut: la nici o saptamana dupa asfaltarea unei benzi de circulatie de pe portiunea din fata scarii mele, a aparut deja prima groapa!! Una mica, dar promitatoare. Care, insa, va creste. Si ma va face sa intreb: ce-ati bagat, dom’le, in mixtura aia? Plastilina???

 

Lasă un răspuns

