Acasă » Uncategorized » Economia romaneasca. Jungla tropicala. Nicio diferenta.

Economia romaneasca. Jungla tropicala. Nicio diferenta.


Avem asa:

–          Una bucata companie strategica de stat – CFR Marfa

–          Una bucata licitatie solicitata de creditorii europeni ai statului

–          Trei participanti la licitatie: doi straini si unul (r)roman

–          Pretul de pornire este criticat de toti cei care au habar de economie, fiind extrem de subevaluat. Pentru ca la o evaluare logica, CFR Marfa = (900 locomotive*100 tone+39000 vagoane*20 tone)*270 euro/tona fier vechi = 234 milioane euro (valoare minimala, la pret de fier vechi), in timp ce pretul de pornire s-a situat in jurul sumei de 180 milioane de euro pentru 51% din societate, excluzand datoriile catre stat(!) 😉

–          Competitorii straini se retrag pe rand din licitatie, reclamand imposibilitatea practica de analizare si auditare a companiei licitate, atat din cauza timpului scurt pus la dispozitie cat si datorita piedicilor puse in accesarea documentatiei, si exprimandu-si intentiile de a contesta intregul proces de privatizare

–          Licitatorul roman – partener in alte tranzactii exact cu societatea licitata – nu se plange de nimic, lasand impresia ca ar cunoaste pe de rost situatia economica a acesteia

–          SCANDALOS: cu doua zile inainte de anuntarea deciziei finale, dupa incheierea procedurilor legale, CFR Marfa instraineaza cu titlu gratuit active mobile si imobile din proprietatea societatii, in valoare de 14.2 milioane euro (!!!!!). Mai pe intelesul tuturor, petitorului i s-a aratat o mireasa siliconata si cu dantura de portelan iar in dimineata nuntii s-a trezit ca mandrei sale i-au fost scoase implanturile si extrasi caninii..;)

–          Licitatia este castigata fara probleme de singurul participant – care ofera un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni, cu promisiunea ca va mai investi inca niste sume importante in compania adjudecata. Ce sa zic, e ca si cum eu cumpar o masina “nici prea-prea, nici foarte-foarte” si ma angajez ca dupa ce o iau sa mai bag niste bani in imbunatatirea ei. Pai normal, doar nu eu ma voi folosi de ea? Orice afacerist cu interes pe termen lung isi continua investitiile in afacere, nu? Logic ca si ceilalti competitori ar fi adus apoi aporturi de capital pentru a-si proteja investitia initiala.. Astea sunt niste declaratii de intentie care doar imbraca in roz un adevar cenusiu..

Ce prevad eu?

In primul rand incadrez acest “succes” al guvernului actual in categoria celor de are deja ne plangem si carora le-am cules “roadele” in ultimii23 de ani.

In viitor – compania (r)romaneasca ramasa cu monopol asupra activitatii de transport feroviar marfuri isi va demonstra intentiile reale, ajutand din plin la “ingroparea” acestui segment economic si obtinand beneficii strict proprii din exploatarea unei infrastructuri subventionata din impozitele NOASTRE si sprijinita de interesele geostrategice europene!

Sa ne traiasca “baietii destepti”!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s