Acasă » Uncategorized » Barbatul roman. Multifunctional sau nu?

Barbatul roman. Multifunctional sau nu?


Acum doua seri m-am trezit la usa cu vecina “de dedesubt”. Iritata, mi-a reclamat ca “ii curge apa in baie!”. Ce sa zic: “La naiba! Ce s-o fi-ntamplat? Scuze, vom remedia problema!”.

Ieri dimineata, apelat in prealabil,  ne-a vizitat “instalatorul”. Il stiti cu totii, e acel tip intre doua varste, jovial, “mester”, care stie mereu cum sa iti desfunde o teava mai bine decat o fac musculosii din reclame. Banuind el ca “baiul” e mare si fara prea mult chef, a zis ca de data asta “nu se baga!”…Ghinion..

Presati de vecina satula de dusuri neprogramate, am apelat la vecinul “de deasupra” , ca si el se pricepe.

Si aici incepe dilema mea.

Am fost invitat sa vad si eu pe unde curge apa si sa imi dau cu parerea asupra eventualei defectiuni, “ca de-aia esti barbat!”. Politicos, am replicat ca nu stapanesc principiile  vaselor comunicante si ca ii las pe cei care au habar sa rezolve necazul. Am starnit un val de comentarii negative si de priviri dezaprobatoare in randul celor de fata.

De ce?

Pentru ca toata lumea s-a obisnuit cu arhetipul barbatului “gospodar”, priceput la toate, care dupa ce taie gaina in fata blocului se apuca si schimba doua prize, monteaza patru metri patrati de parchet si intreaga instalatie sanitara din baie. Ani la rand s-a impamantenit ideea ca daca nu te pricepi sa faci de toate nu esti “barbat in casa” si ca orice cetatean “de Doamne’ajuta” trebuie sa biruiasca buclucasele lucrari utilitare aparute in jurul casei.

Nu mai conteaza ca, pus pe treaba, as realiza, dupa cum urmeaza: una bucata gaina care ar fi preferat sa se sinucida decat sa o chinui eu ratandu-i jugulara de trei ori consecutiv; una dintre prize arsa instantaneu iar a doua care sa-mi distruga bateria la laptop; parchetul asemuit unui desen suprarealist; instalatia sanitara beneficiara de “comanda inteligenta” – rotesti robinetul la chiuveta si tasneste apa la dus…Important e ca as obtine brevetul moral de Barbat In Casa!

Oare sunt singurul care considera ca in viata este in regula sa apelezi la cei calificati pentru ceea ce e nevoie? E normal “sa iau painea de la gura” macelarului, instalatorului, zugravului sau electricianului doar pentru a fi “in rand cu lumea”?

Inteleg ca nevoia te invata dar tot la fel de bine stiu ca nu tot ce zboara se mananca.

Asa ca…prefer sa-i las pe altii!..

Lasă un răspuns

