Acasă » Uncategorized » Furtuna de vara in raiul boschetarilor

Furtuna de vara in raiul boschetarilor


Joia trecuta, inainte de culcare, ne uitam, ca tot omul la televizor. Oricat de tare era sonorul si chiar daca eram complet relaxat, nu am putut evita niste urlete animalice care se auzeau afara. A propos, „afara, in fata blocului” pentru mine inseamna eternul santier de pe strada Moldovei, descris aici. Adica locul unde s-a inceput prin 1987 construirea a trei blocuri de locuinte, proiect abandonat si nefinalizat nici pana in zilele noastre. Inevitabil, zona a devenit resedinta predilecta a boschetarilor care „grebleaza” tomberoanele pe o raza de trei cartiere in jur.

In fata blocului

Sa revin la acea seara.

Cam la 10-15 secunde, vaietele „au, au, aauuu” erau intrerupte de cate o voce feminina care urla „ajutoooor! ma omoaraaaa! ajutoooor! Politiaaaaa! ma nenorocesteeeee!„…brusc, spirit civic activ, mi-am luat un sort si tricoul „de interventie” si apucand mobilul am fugit afara. Dupa o tacere de cateva minute, in timp ce dadeam ocol santierului, am auzit din nou aceleasi urlete. M-am decis pe loc, si fara sa fiu sigur in care dintre blocuri se intampla grozavia, am sunat la 112. Ma gandeam ca poate, cine stie, or fi prins boschetarii vreo femeie care trecea prin zona si acum isi bat joc de ea in bezna acelor ruine.

Conversatia aproximativa la „112” a fost:

– Buna seara, Alin Barna ma numesc si vreau sa va anunt ca in blocurile parasite de pe strada Moldovei din Hunedoara se aud urletele unei femei, posibil batuta!

– In Hunedoara? Credeti ca are nevoie de ambulanta sau doar de politie?

– Doamna, nu stiu, in primul rand politie, ca inca se mai aud lovituri..

– Asteptati, va fac legatura cu Politia.

– Politia, poftiti!

– Buna seara, ma numesc Alin Barna si v-am sunat pentru ca o femeie are de suferit in zona blocurilor parasite de pe strada Moldovei, aia care merge spre „Dunarea”..

– In ce oras?

– Hunedoara!

– Ah, bine, ramaneti, va fac legatura la Politia Hunedoara.

– Politia Hunedoara, ce s-a intamplat?

– Buna seara, ma numesc Alin Barna si vreau sa reclam ca la blocurile fantoma de pe strada Moldovei urla o femeie, rau de tot!!!

– Dar ce se intampla?

– Nu stiu, dom’le, e bezna, trimiteti pe cineva!

– In care bloc, dinspre „Dunarea” sau dinspre „Gambrinus”?

– Primul bloc dinspre Gambrinus, se aude de undeva de la etaj. Dar trimiteti pe cineva repede ca e nasol!

– Ai, dom’le rabdare, ce insisti atata??? O sa trimit o masina care e prin zona!

In timpul cat am dat ocol blocului, am vazut un cuplu de tineri, langa scara mea, pe care nu ii cunosteam si care erau destul de agitati. I-am intrebat daca au auzit si ei ce am auzit eu si mi-au raspuns ca tocmai de aceea au iesit afara, pentru ca ei stau in chirie tocmai la a treia scara dar urletele s-au auzit pana la ei. Le-am spus ca am chemat politia si am ramas impreuna sa vedem cu ce putem ajuta.

Dupa nici trei minute a aparut o masina de politie. Din ea au coborat doi agenti tineri si destul de amabili care ne-au intrebat daca noi am sunat si daca stim ce se intampla.

Exact in acele momente, probabil incurajata de vederea masinii politiei, „victima” de la etajul 3 a „prins glas”:

– (adresandu-i-se „agresorului”) Na, mei, vezi c-o vinit Politia? Sa vezi ce o sa te schinjiuie iei acuma! Io ti-am zis! O sa te duca la puscarie, sa te f_ta si pe tine in cur cum m-ai f_tut tu pe mine! Si m-ai batut, si mi-ai dat cu scandura-n cap! Si mi-ai baut tat spirtu’! Ca si io-s om, nu-s animala!

Dotati cu lanterne, agentii au urcat in viteza treptele scarilor pana au ajuns in „cuibusorul” de nebunii al boschetarilor:

– Ce-i aici, ma? Cum te cheama, femeie?

– („agresorul”) Nimic, sefu’! S-o-mbatat asta si face scandal. Ii tata pisata pe ea. I ciuda ca am beut mai mult ca ea si de-aia ne-am luat la bataie! Io-s din Bistrita si n-am servici.

– („victima”) Arestati-l, domnu’ politist, ca minte! Io-s doamna Cheregi si nu-s boschetara! M-o batut si schinjuit c-am ras de el ca-i alcolist si nu i se mai scoala! Si sa-i dati si amenda, ca el n-o pus bani la spirt!

– (unul dintre politisti) Gata, ma! Tu, femeie, du-te de aici, sa nu te mai prind, ca te-amendez si pe tine! Nu ti-e rusine? Asta-i hal de femeie? Hai, coboara din bloc, ai grija sa nu cazi, ca de-abia te tii pe picioare si dispari! Iar tu, da-mi buletinul sa iti fac amenda!

Dupa discutia asta, au coborat cu totii, doamna (intr-adevar, cu pantalonii uzi pana la genunchi) impleticita ca vai de ea, cu un chip care trada lupte seculare cu sticle de orice fel, beata cui dar mandra ca „l-a rezolvat” pe partener, acesta dezorientat si mirosind a prenadez, iar bietii politisti blestemand clipa in care s-a gasit un viteaz sa anunte la 112 mici probleme in paradisul celor fara casa..

2 gânduri despre „Furtuna de vara in raiul boschetarilor

  1. Am avut si eu o patanie pe care as putea sa o incadrez in aceeasi categorie cu a dvs. In iunie stand pe o banca din ParkPlace, vad un domn prabusindu-se ca un butuc de pe un scaun din acelasi parc. Cu simt civic si din mila, sun la 112, Intre timp un tanar se apropie de acel barbat, incearca sa vada ce se petrece cu el, domnul de pe salvare ma intreaba de starea domnului cazut, il dau pe tanar sa ii explice la telefon. Domnul cazut incepe sa miste, este intrebat daca vrea sa vina o salvare dupa el, face semn ca nu. Mai multe persoane il identifica ca fiind „betivul din blocul nu stiu care”, dispecerul refuza sa trimita salvarea, „betivul” si revine, ia loc pe scaun si totul se termina cu bine. Cineva imi explica, ca daca venea salvarea si era alarma falsa, ma puneau sa platesc nu stiu ce. Vinovata nu ma simteam pentru ca stai si te intrebi, nu cunosti omul, daca totusi avea o o criza?

    Apreciază

    • Aveti dreptate! Si eu as fi procedat la fel in locul dumneavoastra. Orice om cu capul pe umeri are o astfel de reactie, mai ales stiind cat de importanta este fiecare secunda intr-o astfel de situatie. De aceea nu inteleg de ce se complica mereu acest interogatoriu la 112.
      Caz concret, sambata trecuta, apeland 112 pentru a solicita o ambulanta in sprijinul bunicii mele, desi am sunat de pe fix si mi-a fost automat recunoscuta identitatea, a trebuit sa raspund unui tir de intrebari, printre care si „ce credeti ca are de i s-a facut rau?”. Normal ca am raspuns: „credeti ca daca stiam mai sunam atat de disperat? e o femeie de 75 de ani iar eu NU SUNT medic!”.

      Apreciază

Lasă un răspuns

