Acasă » Uncategorized » Sa multumim Statului! Ne ofera mai mult decat ne cere…

Sa multumim Statului! Ne ofera mai mult decat ne cere…


Stat

 

Ce-mi ofera mie statul roman..

 

Impecabilul stat roman, in distinsa lui marinimie, imi ofera mie – un umil cetatean – parte componenta a acestui popor, urmatoarele:

a)      Accesul liber la justitie. Pentru care trebuie sa platesc.

b)      Dreptul la ingrijire medicala. Nu mai e gratuit de mult.

c)      Sansa sa imi educ urmasii in sistemul national de invatamant preuniversitar. Asezonat cu (obligatoriile) meditatii si cotizatiile pentru diverse fonduri ale clasei sau taxe de “protocol” ante-examene.

d)     Posibilitatea utilizarii excelentei retele de autostrazi si drumuri nationale. Nu inainte de a ma asigura ca mi-am platit taxa de drum (bun).

e)      Asistenta neingradita a unor compartimente de control extrem de bine intentionate. Grija lor pentru bunul mers al afacerii mele este demonstrata de vizitarea punctului de lucru, inca din prima saptamana de activitate.

f)       Umbrela sigura a unui sistem legislativ infailibil, in care dreptatea invinge mereu, indiferent de conjunctura.

 

Exemple pentru fiecare caz in parte:

a)      Orice contestatie la o amenda contraventionala pe care o consider sanctiune abuziva trebuie depusa numai dupa plata unui timbru judiciar. De parca e vina mea ca politistului rutier nu i se pare destul de utilizabil autoturismul pe care il conduc sau nu am voie sa explic posibilitatea ca intr-adevar semnul care interzicea accesul pe acea sosea a fost furat de conationali taman inainte sa virez eu acolo.

b)      Fapt 100% real, petrecut la Clinica de Boli cardiovasculare din Timisoara : “draga pacientule, in principiu, interventia chirurgicala vitala care se impune in cazul dumneavoastra este gratuita. Face parte din cheltuielile suportate de CNAS, prin programul national de sanatate. Dar, pentru ca nu avem “ce ne trebuie” s-o realizam, nu se poate face. Asa ca veniti la clinica (mea) asta particulara – unde o sa se rezolve fara probleme. Va costa numai 3000 de euro!”

c)      Oricat de multa valva ar face cazurile mediatizate, viata preuniversitara in micile orase de provincie  isi continua nestingherita calea. “Doar nu vreti sa vina profii din comisie cu mancare de-acasa!..asa mai inchid si ei ochii si nu insista atat de mult..ca si ei is necajiti!..”

d)     Drumul national 76, portiune a E79 (atentie, drum european!!!), intre Brad si Oradea, se prezinta pur si simplu in conditii catastrofale, ca dupa un bombardament executat cu cea mai mare precizie. Sincer, ar trebui sa ne dea Statul bani ca sa il folosim, mai ales ca cea mai mare parte din ei i-am lasa in service-uri.

e)      In ziua in care am deschis o florarie in Hunedoara, am dat cu capul de pragul cel mai vizibil al atentiei de care te bucuri cand “esti al nimanui”. Dragele noastre institutii de monitorizare si control au avut deosebita grija sa ma asigure ca nu sunt singur pe lume si au facut tot posibilul sa imi viziteze afacerea inca de cand nici nu se uscase cerneala pe autorizatia de functionare. Si uite asa i-am avut oaspeti “binevoitori” pe cei de la Primarie, Garda Financiara, Protectia Muncii si ITM. Noroc ca au venit pe rand, pe toata durata primei saptamani, altfel nu mai aveam loc printre ghivece. Rezultatul? Amenda de 3000 de lei (contestata si anulata in instanta, ca nici eu nu sunt chiar atat de fraier!..), obtinerea numerelor de telefon ale contabililor agreati si a firmei care “ar fi bine” sa faca protectia muncii floraresei angajate, precum si avertismentul verbal “s-aveti grija, ca mai sunt si altii cu florarii!”.

f)       Ce sfat am primit cand m-am aratat nedumerit de egalitatea intre metrii cubi de apa consumati si cei considerati “pierdere”?

-“N-ai ce sa faci, nu te poti pune cu EI!!!”.

Desi ar fi insemnat ca la asemenea cifre intreg blocul sa pluteasca pe un lac artificial provocat de apa scursa din tevile subsolului…

 

Ce imi cere, in schimb, parintele – Stat?

 

In esenta, o nimica toata:

Decat niste taxe si impozite…

“Noroc” ca si-au dat seama ca e prea putin la asemenea oferta si au mai nascocit cateva noi biruri!

Nu???

Lasă un răspuns

