Acasă » Uncategorized » Tributul atelajului (nu doar) in Hunedoara. Sau cum vom mai plati niste bani pentru piatra seaca. Fie, asfalt…

Tributul atelajului (nu doar) in Hunedoara. Sau cum vom mai plati niste bani pentru piatra seaca. Fie, asfalt…


Parcare

Conform proiectului postat pe site-ul oficial al Primariei Hunedoara, cetatenii sunt invitati sa isi spuna punctul de vedere in privinta deciziei reglementarii locurilor de parcare de resedinta din municipiu.

Ce este parcarea de resedinta?

Este locul de parcare situat langa imobilul in care locuiesti si pe care doresti sa il utilizezi pentru a-ti lasa propriul autoturism atunci cand ajungi, finalmente, acasa.

Ma folosesc de acest articol pentru a-mi expune propriile pareri legate de acest aspect.

Iata-le:

1. Bazat pe o simpla analiza, in Romania, parcarea de resedinta nu se plateste in toate localitatile. Este taxata parcarea la domiciliu in special in orasele in care locurile de parcare sunt insuficiente sau necesita investitii peste medie.

Ca idee, iata cat se plateste in sapte dintre aceste localitati, taxa anuala:

Bucuresti (sectoarele 4 si 6) – zona A: 77 lei, zona B: 58 lei, zona C: 47 lei

Brasov: intre 120 si 156 lei, in functie de zona

Rm. Valcea:  8 lei (da, OPT lei!)

Tg. Jiu: 120 lei

Iasi: 50 lei

Falticeni: 120 lei

Deva: 105 lei

La Hunedoara se propune suma fixa de 100 de lei/an, fara a se justifica intr-un fel sau altul de ce 100 si nu 84 sau 132, sa zicem. Asta ca sa nu mai vorbesc de venitul mediu obtinut de hunedoreni in comparatie cu alte orase.

2. Se va reglementa si regimul parcarilor publice din oras? Altfel e absurd ca cei care locuiesc pe B-dul Dacia sa isi parcheze gratuit  masinile in parcarile de pe bulevard, situate la maxim 50 de metri de imobilele in care locuiesc, iar cei care stau in interiorul cartierelor sa fie obligati la plata parcarii de resedinta

3. In proiect scrie ca parcarea autovehiculelor pe caile de circulatie este permisa numai cu avizul Comisiei speciale de analiza si verificare pentru sistematizarea circulatiei in Municipiul Hunedoara. Acestea vor avea marcaje speciale. Pai bine, si cine imi interzice sa las masina stationata langa bordura pe strada de langa bloc, atata timp cat nu exista semnul “stationare interzisa” sau nu este marcat drumul corespunzator? Sau se vor marca toate aleile si stradutele dintre blocuri cu linii albe in zig-zag?? Ar fi mai mare cheltuiala cu marcajele decat taxele incasate in acele zone! 😉

4. De ce se plateste impozitul auto la Primarie? Contravaloarea a ce? Sau ce primesc in schimbul acestui impozit auto din partea municipalitatii? Dreptul de a circula liber pe soselele din oras? Pai asta este un drept garantat de Constitutie! Taxa pentru ca poluez aerul din oras? Pentru aia exista alta taxa si oricum aerul e poluat si de autoturismele celor care sunt rezidenti in alte localitati dar tranziteaza orasul. Nu inteleg, poate sunt batut in cap! Va rog, ajutati-ma!

5. Alta smecherie: Curatenia/deszapezirea in parcarile de resedinta se asigura de catre beneficiarii contractelor de inchiriere. Si atunci, eu ce platesc? Suprafata de asfalt? Pai atunci de ce nu (poate sunt cocalar, cine stie?) am voie sa fac ce vreau acolo? Gratare, frate! Doar e suprafata pe care tot eu mi-o deszapezesc, nu?..Mai ales ca imi amintesc cu placere modul in care arata lateralele soselelor dupa ce trec plugurile administratiei locale..de acum incolo troienele de pe strada se vor muta pe locul MEU de parcare. Pe care eu sunt dator sa il deszapezesc. Si pentru care platesc taxa anuala pentru parcarea de resedinta, da? 😉

6. In parcarea de resedinta stationarea este contracost prin definitie, chiar daca locul de parcare vizat nu este inchiriat unui chirias. Adica, daca eu am treaba pentru 2 ore in Micro 5, in timpul zilei, si sunt nevoit sa parchez intr-o astfel de parcare (pentru a nu urca in bloc cu masina in spate 😛 ) trebuie sa platesc. Cat? Cui? Cine constata ca eu am ajuns acolo de-abia de 30 de minute si nu mi-am abandonat masina de cateva luni?

7. Cum procedez daca plec pentru 3 luni in concediu (as vea eu!) cu masina si ii cedez (fara bani si fara acte, logic) unui vecin mai putin norocos dreptul de a-mi folosi locul de parcare? Cum demonstreaza bietul om in fata reprezentantilor Politiei Locale aceasta intelegere verbala? Sau facem hartie la notariat?

Sunt convins ca nelamuririle mele vor fi citite de cei in masura sa le analizeze (toata lumea buna imi citeste blogul! 😉 ) si ca vor fi clarificate. Nu astept raspuns in vorbe, ci in solutii la problemele ridicate.

Pentru ca (inca!) mai cred ca la conducerea municipiului Hunedoara avem o echipa capabila si decisa sa isi puna eforturile in slujba cetatenilor urbei! Sincer!

2 gânduri despre „Tributul atelajului (nu doar) in Hunedoara. Sau cum vom mai plati niste bani pentru piatra seaca. Fie, asfalt…

Lasă un răspuns

