Acasă » Uncategorized » Consiliul Judetean Hunedoara: IN CURAND troleibuz Hunedoara-Deva, dar Mocanita mai asteapta…

Consiliul Judetean Hunedoara: IN CURAND troleibuz Hunedoara-Deva, dar Mocanita mai asteapta…


Pentru cei care nu au reusit sa urmareasca emisiunea Direct la subiect de aseara, realizata de Bogdan Haulica pe postul Info HD, folosesc aceasta postare pentru a prezenta raspunsurile oferite de domnul Tiberiu Balint – vicepresedinte al Consiliului Judetean Hunedoara la intrebarile adresate prin intermediul Facebook-ului de subsemnatul si de camaradul Dan Bera.

Dan Bera: Ce se mai aude cu proiectul refacerii mocanitei Hunedoara-Govajdie-Ghelari?

Tiberiu Balint: Din nefericire, vestile legate de acest proiect sunt destul de neplacute. Desi s-a anuntat in presa ca podul mare de fier a fost preluat de catre CJH, in realitate, datorita unor chicite de transfer patrimonial contabil acest lucru nu s-a mai intamplat, societatea proprietara a podului intrand in insolventa inainte de a se reusi realizarea transferului. Astfel, datorita acestui impas, nu putem contracta deocamdata o echipa de proiectanti pentru a porni proiectul. Nu este vina noastra ca s-a intamplat acest lucru dar nu abandonam aceasta idee.

Dan Bera: Reabilitarea drumului Santuhalm-Hunedoara si largirea podurilor de la Blooming?

Tiberiu Balint: Imbunatatirea calitatii acestui drum va incepe cel mai devreme in 2015. Intre Santuhalm si Hunedoara se vor construi sensuri giratorii si patru pasarele pietonale – la MACON, intersectia cu Pestisul Mic, la blocurile de la Pestis si inca una in aceeasi zona. Lucrarea include largirea podurilor mentionate dar si transformarea portiunii dintre statia PETROM  din zona Pietei Obor Hunedoara si podul dinaintea intersectiei de la Calan in sosea cu 3 benzi. Atragerea fondurilor europene necesare este stabilita pentru anul 2014, urmand apoi studiile de fezabilitatea si proiectarea propriu-zisa, incluzand gasirea solutiilor tehnice pentru aceasta lucrare. Nu ne grabim cu reabilitarea portiunii Santuhalm – Hunedoara deoarece pana in 2015 drumul va fi intens utilizat de vehiculele de tonaj greu care transporta zgura pentru autostrazi si ar fi pacat sa ne batem joc de banii publici alocati proiectului. Oricum, drumul spre Hasdat va intra mai devreme in reparatii pentru ca intr-adevar acum se prezinta in conditii precare.

Alin Barna:Cat de transparenta este directionarea investitorilor care contacteaza initial CJ Hunedoara in demersul privind locarea unor facilitati de productie in judet? Iar ca sa clarific intrebarea: „sursele” sustin ca au fost cazuri de potentiali investitori care contactand CJH pentru a-si anunta intentia de a deschide afaceri in judet au fost directionati catre localitati conduse de politicieni „de culoare agreata”…cum puteti explica modalitatea in care au loc aceste discutii? Putem avea incredere ca orasele edililor „nealiniati” nu au de suferit in atragerea oportunitatilor de dezvoltare? Multumesc!

Tiberiu Balint: Puteti avea incredere! Nimeni de la CJH nu procedeaza necinstit fata de locuitorii judetului, indiferent de culoarea politica a conducerii localitatilor. Nu vedeti ca Draexlmayer a fost construita la Hunedoara? Am tinut-o la Deva? Oricum, investitorii nu vin la CJH ca sa fie directionati, ci doar sa se asigure ca au un partener de nadejde in autoritatile judetene.

Alin Barna:In ce stadiu se situeaza proiectul privind gestionarea transportului public in comun pe relatia Deva-Hunedoara (ideea unui troleibuz) in vederea normalizarii pretului la biletele / abonamentele de calatorie pe aceasta ruta?

Tiberiu Balint: Cu bucurie afirm ca acest proiect va prinde contur in cel mai scurt timp. Nu este normal ca mobilitatea populatiei sa fie limitata de preturile mari la transport. Ganditi-va ca dintr-un salariu de 700 de lei, un angajat trebuie sa dea 250-300 lei pe naveta. Cu ce mai ramane el? Pe langa ca pierde o ora din zi pe drum in loc sa se joace cu copiii, nici nu are parte de banii munciti, dandu-i pe drum.

Mai adaug si poluarea produsa de cele 3.5 tone de motorina arsa zilnic pe acest traseu de mijloacele actuale de transport si conditiile nu dintre cele mai bune, cu microbuze etc.

Se lucreaza la acest proiect si pot spune ca troleibuzul intre Hunedoara si Deva va circula in viitorul apropiat, cu pretul unui bilet de calatorie situat in jurul valorii de 2 lei!

Alin Barna: – Care este perspectiva preluarii stadionului si bazinului de inot din Hunedoara de catre CJH?

Tiberiu Balint:Sa se inteleaga bine: noi nu dorim aceste obiective pentru a le fura Hunedoarei, ci pentru a ajuta administratia locala a acestui oras sa scape de cheltuieli. CJH nu este al Devei, ci este al intregului judet. Reprezinta toti locuitorii judetului.

Noi am vrut sa incepem inca din august colaborarea cu CL Hunedoara pentru demararea constructiei strandului de langa actualul bazin. Dar s-a tergiversat si nu cred ca mai reusim sa inauguram strandul pentru a fi utilizat sezonul estival viitor. Mingea este acum in terenul Hunedoarei, consilierii locali de acolo trebuie sa decida daca aproba trecerea acestor obiective in subordinea Consiliului Judetean. Daca ei nu vor, nu le putem lua cu forta! Dar daca sunt de acord sa ne asociem, ne vom ocupa cu responsabilitate de gestionarea acestor obiective care le vor ramane locuitorilor municipiului Hunedoara chiar daca sunt administrate de la Deva.

 

Din pacate, din lipsa timpului alocat (desi emisiunea s-a prelungit peste intervalul programat), invitatul nu a mai raspuns intrebarii adresate de Dan Bera : „Reabilitarea Casei de Cultura la standarde europene?”

 

Cu mentiunea ca raspunsurile au fost transcrise aproximativ, din memorie, respectand intrutotul punctul de vedere al invitatului, va las pe voi sa judecati fara patima aceasta discutie si va invit sa va expuneti parerile legate de subiectele abordate.

P.S.: Multumesc domnului Bogdan Haulica pentru oportunitatea de a afla raspunsurile la cateva dintre intrebarile care sunt interesante pentru locuitorii Hunedoarei.

Anunțuri

Un gând despre „Consiliul Judetean Hunedoara: IN CURAND troleibuz Hunedoara-Deva, dar Mocanita mai asteapta…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s