Acasă » Uncategorized » Ce am mai zis la tv…

Ce am mai zis la tv…


Emisiunea

Invitat fiind in emisiunea de aseara Direct la subiect, realizata de Bogdan Haulica la Televiziunea Info HD, am avut prilejul sa atac cateva puncte interesante pentru comunitatea in care traim.

Desi principala tema a fost teoria mea conform careia exista o legatura intre cutremurele recente produse la Hunedoara si aparitia unui lac artificial survenita in urma inundarii galeriilor miniere de la Teliuc, nu m-am limitat doar la asta.

Am incercat sa trag cateva semnale de alarma in legatura cu slabul control si preventia deficitara in cazul evenimentelor naturale care ar putea afecta aceasta zona, si, extrapoland, intreaga tara. Am reluat insistentele prin care afirm ca este neparata nevoie de o proactivitate sporita in tot ceea ce inseamna actiunile legate de mediul inconjurator, din dorinta de a limita efectele dezastruoase ale situatiilor scapate de sub control. Este deja o moda ca in Romania autoritatile sa fie mereu luate pe nepregatite si sa reactioneze de cele mai multe ori tardiv tocmai datorita lipsei de prevedere. Fara a fi un fatalist, am repetat necesitatea unei mai bune instruiri a populatiei si reluarea exercitiilor prin care cetatenii sunt antrenati si indrumati cum sa raspunda in situatiile de criza.

In plus, m-am exprimat in legatura cu modul procedural prin care organismele solicitante ale unor avize de mediu omit actualizarea informatiilor privitoare la subiectele analizate in documentatii. Pentru ca mi se pare scandalos ca o companie care se ocupa de inchiderea si conservarea unor perimetre sa nu tina cont de situatia la zi a acelor situri, omitand modificarile majore produse, in principal din punct de vedere al mediului. Adica exact tema avizului solicitat. Mai exact, m-am referit la cazul inchiderii galeriilor miniere numite mai sus, care initial erau analizate ca fiind doar niste tuneluri industriale pe cand acum ele sunt parte componenta a unui habitat acvatic. Nu e totuna, domnilor!

Una peste alta, a fost o emisiune atractiva, o seara reusita, dar si o discutie constructiva, generatoare de idei care sa ajute in principal la progres!

Lasă un răspuns

