Acasă » Uncategorized » Alcoolul la volan – aberatie legala?

Alcoolul la volan – aberatie legala?


alcool la volan

Am auzit si eu de noile prevederi ale Codului Rutier, cele prin care se permite un mic paharel consumat inainte de a te transforma in sofer. Mai exact, legea va stipula ca o valoare mai mica de 0,2 g/l alcool pur in sange sa nu constituie contraventie, intre 0,2 – 0,5 g/l este contraventie, iar o alcoolemie de 0,5 g/l va fi clasata drept infractiune.

Parerea mea este ca autoritatile se joaca putin periculos cu astfel de decizii. Pentru ca e destul de complicat pentru un sofer sa isi poate estima alcoolemia la care sa se opreasca. Nu e acelasi lucru cand vorbim despre un barbat de 120 de kilograme sau de un tanar “pe care nu-l citeste senzorul la usi”! Nu poti compara cazul unui sofer care pleaca “pe stomacul gol” sau tocmai se ridica de la masa dupa un pranz copios “udat” cu un pahar cu bere.

Nu e cazul sa ma consum, nu am baut niciodata cand am stiut ca va trebui sa conduc. Am patit-o intr-un concediu, prin Ungaria: satisfacut de calitatea mancarii, am cerut o bere fara alcool. Dupa cateva guri, de curiozitate, am intors sticla sa ma uit pe eticheta. Jur ca am inlemnit – scria 0.5% alcool! Am fost linistit instantaneu de cei de la masa care mi-au reamintit ca acolo se poate consuma moderat alcool chiar si la volan. Cu toate astea, am condus stresat tot restul drumului, nestiind cat de tare m-a afectat acea bere…

Dar totusi, ma intreb. Ce ar trebui sa fac? Sa port o fiola mereu dupa mine? Dupa fiecare inghititura sa suflu pentru a-mi verifica “gradele” din sange? Efectul oricum nu se simte instantaneu…poate beau acum si ma opresc domnii politisti dupa 3-4 ore, ce relevanta ar mai avea calculele mele?

Sau se incearca tocmai acest joc cu legea, convinsi fiind conducatorii tarii ca astfel isi vor creste realizarile la planul de amenzi? Fara sa tina cont de riscul urias al producerii dramelor de pe soselele patriei? 

Nu, frate! Soferul roman nu este educat sa aiba “verde” la bautura! Singura varianta viabila aici este 0 alcool! De aici incolo urmeaza tentatia continua de a incerca limitele..pe cand, chiar si in Romania, zero este zero. Ne-negociabil!

Un gând despre „Alcoolul la volan – aberatie legala?

Lasă un răspuns

