Acasă » Uncategorized » Stai sa vezi: lacomia romaneasca este cea mai grea cortina asupra mintii!

Stai sa vezi: lacomia romaneasca este cea mai grea cortina asupra mintii!


Oferta

A fost „Vinerea Neagra” a cumparaturilor. Scuze, inca mai este..unii au transformat-o in „Saptamana Neagra” pentru a reusi sa isi creasca vanzarile pe final de an, sa dea bine pe rapoartele comerciale.

Nu despre asta vreau sa scriu. Nu ma intereseaza mecanismul acestor reduceri, sunt convins ca rezultanta este mereu de tipul win-win. Adica toata lumea are de castigat, nu doar clientul bombardat de discount-urile extraordinare.

Citind o postare a prietenului Cosmin Tibulca, mi-am amintit un fapt real, demn de povestit.

Reflectand fidel mentalitatea tipic romaneasca, situatia a fost de natura sa imi deschida ochii si sa ma faca sa inteleg ce vrea de fapt clientul nostru – stapanul nostru.

In urma cu vreo 9 ani, lucram intr-un birou al unei companii mici, locale, in care, printre altele, ma ocupam de ofertarea produselor de tamplarie PVC cu geam termopan si a accesoriilor aferente. Era in perioada de pionierat a acestei „industrii”, vreme in care informatiile ajunse la consumatori erau mai mult decat insuficiente, generand tot felul de mituri. Dar despre aceste mituri, intr-o postare viitoare.

Concurenta era cat de cat legiferata, rar existand firme care sa dea tunuri si apoi sa dispara, diferenta facand-o in marea majoritate a cazurilor pretul, calitatea si BONUSURILE.

De ce am accentuat bonusurile? Pentru ca, in lacomia lor, asta cereau toti clientii! Nu ii interesa catusi de putin daca raportul pret-calitate este bun sau daca aceste promotii au in spate ceva real financiar.

Dorind inca de pe atunci sa incerc sa schimb mentalitati, mi-am anuntat patronul ca eu prefer sa ofertez produsele la pretul lor real, neintroducand gratuitati false care sa „ia ochii” credulilor pe care sa ii pacalesc astfel.

Rezultatul?

Clientii veneau, intrebau de bonusuri si plecau, rareori intorcandu-se, in ciuda tuturor eforturilor mele de a le explica mecanismul real al acestor „beneficii” pe care ceilalti le promovau cu tupeu, si a celor mai interesante prezentari ale calitatii profilelor folosite in lucrarile noastre.

Luat la intrebari de patron, anuntat ca „asta nu este spirit comercial!„, am fost nevoit sa imi schimb tactica. Am „reglat” setarile programului de calcul si am introdus, cu litere imense, textul PLASE ANTI-INSECTE GRATIS!!!.

Nu a mai contat deloc ca pana atunci un geam de bucatarie costa 100 de euro, plasa aferenta 20 de euro si ca eu prezentam aceste preturi cu toata sinceritatea. A fost hotarator ce a urmat din punct de vedere psihologic pentru clienti: un geam de bucatarie a ajuns 125 de euro dar plasa anti-insecte bonus!

Sa va mai spun ca multi dintre clientii care anterior nu se hotarasera s-au intors si au achizitionat produsele si serviciile noastre, multi intrebandu-ma ironic : „Ei, ai vazut ca se poate sa dati si voi gratuitati la accesorii??”…

Un gând despre „Stai sa vezi: lacomia romaneasca este cea mai grea cortina asupra mintii!

  1. Pingback: Amintiri din tinerete. Confuzia profesionala. | Alin Barna. Blog personal

Lasă un răspuns

