Acasă » Uncategorized » Stop autostop?

Stop autostop?


Continui sa fiu surprins de ideile celor care carmuiesc vremelnic Romania. Cea mai recenta gaselnita este cea privind reglementarea autostopismului. Banuiesc ca decizia s-a vrut una salutara, prin care sa fie eliminata concurenta neloiala a asa-zisilor „pirati” facuta transportatorilor autorizati.

Autostop

Insa ce a rezultat dupa storcirea mintilor odihnite ale conducatorilor a bulversat pe toata lumea. Inclusiv cei din fruntea Politiei Rutiere s-au minunat si au declarat ca e grele, dom’le..

Mie, personal, mi se pare o idiotenie amendarea celor care practica unul dintre sporturile nationale – „ia-ma, nene!”. Toata viata mea am luat autostopisti gratis..pentru ca si eu, la randul meu, m-am bucurat cand m-au luat altii de pe marginea drumului….Cum pot sa imi interzica un gest care ma priveste doar pe mine si pe omul care vrea sa ajunga acasa? E ca si cum as lua amenda ca gazduiesc 2-3 zile un boschetar in toiul iernii, sa nu moara de frig din cauza ca n-are bani de pensiune…

Si, daca tot a venit vorba, mi-am amintit o faza tare:

Acum vreo 2 ani, intr-o duminica seara, conduceam singur spre Cluj, de la Hunedoara. La iesirea din Teius am vazut cu coada ochiului ca cineva imi facuse semn sa opresc. Bezna. Dau cu spatele si opresc in dreptul omului. Prima impresie a fost de regret: era un „jamaican” pana in 25 de ani si mi-era teama de neplaceri, eu fiind, repet, singur. Totusi, l-am luat. Pe drum mi-a spus povestea lui: lucra pe un santier undeva pe langa Hateg si dorea sa mearga acasa, la Bistrita, fericit nevoie mare ca piranda tocmai ii nascuse primul copil. Din ultimii bani ramasi din salariu ii cumparase un buchet de garoafe – pe care il tinea ca pe un trofeu. I-am explicat ca ii va fi foarte dificil sa ajunga in modul asta destul de repede acasa si l-am sfatuit sa aleaga varianta trenului. Mi-a raspuns ca ii e mai usor cu masina, ca nu risca amenda…Atat de tare m-a induiosat simplitatea si naivitatea lui neprefacuta incat mi-am prelungit drumul din Floresti pana la iesirea din Cluj la aeroport (in capatul opus, spre Bistrita) numai si numai ca sa ii ofer lui cativa kilometri in plus in drumul spre familie. Nu stia cum sa imi mai multumeasca!…Chiar daca pierdusem aproape o ora din noapte pentru el, eram fericit. Nu stiu daca actualii conducatori ar putea simti vreodata acest sentiment curat, fara sa astepte „sa le pice ceva„!!!!

Floresti-Aeroport

 

Lasă un răspuns

